BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

10Dollar jana pendapatan dari hujung jari

AiMaN + Ziela

11.10.10

Perkahwinan Aiman + Ziela

semalam merupakan hari untuk aku menyaksikan perkahwinan kawan ku aiman, sebaya dengan aku.. dan dia telah pun begelar suami.. aku bila lagi?? haha tungu setelah aku capai impian dan matlamat ku dulu..
dalam kesebukan aku ada teperasan seorang kenalan lama, semakin bergaya dengan pasangannya..mungkin selepas ini giliran dia haha kita tunggu dan lihat sahaja.. dalam coretan kali ini aku nak ceritakan mengenai perkahwinan..
Perkahwinan atau nikah menurut bahasa ialah berkumpul dan bercampur. Menurut istilah syarak pula ialah ijab dan qabul (‘aqad) yang menghalalkan persetubuhan antara lelaki dan perempuan yang diucapkan oleh kata-kata yang menunjukkan nikah, menurut peraturan yang ditentukan oleh islam Perkataan zawaj digunakan di dalam al-Quran bermaksud pasangan dalam penggunaannya perkataan ini bermaksud perkahwinan Allah s.w.t. menjadikan manusia itu berpasang-pasangan, menghalalkan perkahwinan dan mengharamkan zina.

Pengantin Berjalan Masuk

BerSeri-Seri










Salam Kepada pelawat Blog nak tau, tak,, ini lah sahabat ku.. dah kawin dah dia.. aku bila lagi?? time kecik-kecik main guli, basikal, memancing sampai kena marah dengan mak ayah.. pergi memancing kat lombong, siap mandi lagi balik-balik mak ayah marah.. haha cerita time budak-budak dulu.. sekarang masing-masing dah besar, dah ada kehidupan sendiri.. haha SELAMAT PENGANTIN BARU MAN......


0 ulasan: